Olika sätt att öka förbränningen på gymmet

Du som tränar, kan ha nytta av ett par tips som jag idag delar med mig av. Det är en del övningar som du kan göra. Testa även att äta kosttillskott. Läs mer om det på fitline-fitness.se. Sedan så tar du del av dessa övningar och tips. Du kan göra alla eller bara ett par av dem.

Intervaller på löpbandet för att maxa förbränningen

Genom att intervallträna så kickar du i gång din ämnesomsättning på högvarv. Ett mycket effektivat sätt att öka fettförbränningen är med hjälp av konditionsträning.

Exempel på intervallträning är att jogga 10 sekunder för att sedan springa allt du har i 20 sekunder. Gör detta i åtta repetitioner.

En annan teknik är att springa i väldigt högt tempo i en minut, för att sedan jogga lätt i en minut. Fortsätt så länge du orkar exempelvis 20 minuter.

Andra övningar

Kombinera cardio med vikter är smart. Du kan bära vikter på olika sätt under tiden som du utför cardioträning. Då kommer din ämnesomsättning att öka samt att du kan stärka och tona musklerna.

Supersets är en annan bra grej. Se till att göra två utmanande set på raken utan att ta en paus emellan. Detta överraskar och tröttar ut musklerna rejält vilket optimerar fettförbränningen.

Exempelvis kan du gå direkt från knäböj 12*3 repetitioner för att sedan direkt göra utfall 12*3 repetitioner.

Andra tips

  • Minska vilotiden
  • Ät inte för lite kalorier
  • Öka lutningen på löpbandet

Tar du del av dessa tips så får du ut mer av att vara på gymmet. 

20 aug 2019